BAD Rally

Ziua 12: Merzouga

Cand 08/11/2013
Pauza la Merzouga (Maroc)
Sumar Peticit alternator; taxi local; negocieri

Era zi de pauza la camping-ul "Auberge La Tradition" din Merzouga (Maroc), unde in sfarsit, am avut primul contact cu dunele de nisip. Dupa un somn luxuriant in cort, ne-am trezit cu gandul ca trebuie sa gasim un nou alternator pentru BADmobil ... sau macar sa-l reparam.

Amsterdam-Dakar Challenge

Am vorbit cu localnicii de la camping si i-am intrebat daca exista un service in apropiere. Foarte saritori, ne-au recomandat sa mergem sa incercam in Rissani, la 40km departare iar unul dintre ei s-a oferit sa ne ajute si sa ne fie ghid. Cum alternatorul era demontat, aveam nevoie de un taxi care sa ne stea la dispozitie toata ziua. Zis si facut. In mai putin de jumatate de ora a venit taxi-ul, am luat alternatorul, am negociat pretul (40EUR) si ne-am dus spre un service din Rissani.

Obisnuiti fiind cu service-urile asa cum le stim in Europa, am avut un mic soc atunci cand am ajuns. Semana cu un garaj mai mare, fara lumina, plin de vechituri si cu niste baieti care nu stiau nici engleza, nici franceza. Cu ajutorul ghidului le-am explicat problema, am lasat alternatorul si ne-am dus in piata pentru aprovizionare cu apa si mancare.

Dupa cateva ore bune, ne-am intors la service unde alternatorul era aproape gata. Adica reparat, ma rog, era carpit din bucati de la alte 7 alternatoare. Aveam un alternator de tip Frankenstein care costase in jur de 80-100EUR.

Intorsi la camping am platit taxi-ul, iar apoi ghidul ne-a cerut incredibila suma de 100EUR. Nu eram dispusi sa dam atatia bani, asa ca am inceput negocierile in stilul marocan. In final, am batut palma pentru 20EUR si o sticla de whisky (8EUR) primita de la o alta echipa.

Cat noi planificam ziua urmatoare, prietenii nostri mecanici s-au apucat de montat "noul" alternator. Surpriza ... fiind carpit din alte piese nu se potrivea perfect, iar cureaua nu statea dreapta. insa dupa o ora de lucru intens l-au ajustat. In continuare martorul de baterie din bord era aprins. Ciudat.

O supa la plic, o vorba cu colegii, un somn usor.

• Ziua 12: Merzouga